Studiii

Doctor în Economie

Domeniul Fundamental Management

Teza de Doctorat "Rolul comportamentului organizaţional în evoluţia întreprinderii. Ierarhia şi distribuirea responsabilităţilor"

Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" - Iasi

Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor

 

Licenţiat in Drept

Lucrarea de licenţă: ”Concurenta in Dreptul European al Afacerilor”

Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" - Iaşi

Facultatea de Drept

 

Licenţiat în Economie

Lucrarea de Licenţă - "Riscul de Ţară – Domeniu, Noţiuni, Măsurare, Previziune"

Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" - Iaşi

Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor

Specializarea: Bănci şi Burse de Valori

 

Profesional

Avocat, Cabinetul de Avocat „SUSANU MIHAI CLAUDIU” - Baroul Iaşi

 

Preşedinte – Asociaţia Regionala a Întreprinzătorilor Nord Est Romania

 

Membru Fondator al Uniunii Profesionale a Consultanţilor in Management din Nord Est Romania

 

Membru al Grupului pentru evaluarea Ex Ante a Programului pentru Dezvoltarea Regiunii Unu Nord Est România (PNDR)

 

Membru al Grupului Experti Turism pentru pentru Dezvoltarea Regiunii Unu Nord Est România (PNDR)

  Calificări cheie

Evaluator pentru Guvernul Marii Britanii , Departamentul pentru Dezvoltare Internaţionala prin Agenţia pentru Dezvoltare Regionala 1 Nord Est – iulie 2004

Expert al Comisiei Europene , Direcţia Generală Întreprinderi, Bruxelles,

Expert al Bancii Mondiale – Programul pentru inchiderea si reconversia zonelor miniere

Director al Centrului Euro INFO Nord Est România pentru Comisia Europeană

Consultant şi Expert Internaţional – programe de finanţare si dezvoltare organizaţională

Director proiect România pentru proiectul Internaţional LINK între Austria, Grecia, Italia, Bulgaria, Ungaria, Romania si Slovenia

Consultant şi Expert Internaţional proiecte România Moldova

Consultant acreditat RICOP PHARE pentru programe de finanţare pentru IMM – iulie 2003

Formator de Formatori in cadrul programului ”Dezvoltare economica regionala prin perfecţionarea continua a antreprenorilor” in:

  • Legislaţie europeana pentru IMM
  • Arbitraj comercial
  • Politici europene pentru IMM
  • Semnătura digitala
  • TQM
  • Comerţ exterior
  • Managementul proiectelor de cooperare Cross Border

Doctor în Economie , Domeniul Fundamental Management din 2007

Trainer în cadrul programului “Training for Europe” – Extinderea Uniunii Europene (Instituţii, Integrare, Extindere, Piaţă Unică) din martie 2002

Specialist în marketing, Promovare şi creare de imagine din 2000

Specialist în târguri şi expoziţii din 2000

Licenţiat in Drept din anul 2004

Auditor Intern pe Sistemul Managementului Calităţii - ISO 9000 – 2000 din 2000

Specialist în promovare din 1999
Bun negociator – peste 300 de contracte negociate cu succes
Licenţiat în Economie - Bănci şi Burse de Valori din 1999
Consultant financiar din 1999

Alte studii

Instituţia:
Fundatia Actiunea Civica
Data: de la/până la:
August 2003
Seminar:
„Manager de Proiect”
 
Instituţia:
WIFI OSTERREICH – Wirtschaftkammer Osterreich
Data: de la/până la:
Februarie - Martie 2002
Seminar:
„The Quality in the European Union“
 
Instituţia:
WIFI OSTERREICH – Wirtschaftkammer Osterreich
Data: de la/până la:
Februarie – Martie 2002
Seminar:
„The Environment in the European Union“
 
Instituţia:
WIFI OSTERREICH – Wirtschaftkammer Osterreich
Data: de la/până la:
Februarie – Martie 2002
Seminar:
„The European Union – institutions, enlargement, European Chambers of Commerce and Industry”
 
Instituţia:
WIFI OSTERREICH – Wirtschaftkammer Osterreich
Data: de la/până la:
Februarie – Martie 2002
Seminar:
„The Single Market“
 
Instituţia:
WIFI OSTERREICH – Wirtschaftkammer Osterreich
Data: de la/până la:
Februarie – Martie 2002
Seminar:
„The Management of Projects Financed by the European Union“
 
Instituţia:
UNILOB – Poland / Warsaw
Data: de la/până la:
23 – 27 Oct 2000
Seminar:
“Public Private Partnership”
 
Instituţia:
IBD/GTZ Integrierter Beratungsdienst für die Wirtschaft in Rumänien
Data: de la/până la:
Oct 2000
Seminar:
"Das Management von Messen und Ausstellungen"
 
Instituţia:
Braco SA
Data: de la/până la:
iunie 2000
Seminar:
"Internal Auditor in Quality Management System"
 
Instituţia:
TÜV Rheinland International Köln
Data: de la/până la:
Aprilie 2000
Seminar:
"Quality Management System - ISO 9000 – 2000"
 
Instituţia:
3 P Management Copenhagen – Denmark
Data: de la/până la:
Martie 2000
Seminar:
"Business Process Reengineering"
 
Instituţia:
Camera de Comerţ şi Industrie Iaşi
Data: de la/până la:
Oct – Dec 1999
Seminar:
"Management Financiar"

Activitate profesionala

Data: (de la/până la)
Ianuarie 2005 – prezent
Localitatea:
Iaşi
Compania:
Cabinet de Avocat Susanu Mihai Claudiu, Baroul Iaşi
Poziţia:
Avocat
Specializat Drept Comercial

 

Data: (de la/până la)
Mai 2004 – prezent
Localitatea:
Iaşi
Compania:
Asociatia Regionala a Intreprinzatorilor Nord Est
Poziţia:
Presedinte
Membru fondator
Descrierea:
Coordonarea activităţilor Asociatiei

 

Data: (de la/până la)
August 2009 – prezent
Localitatea:
Iaşi
Compania:
Uniunea Profesionala a Consultanţilor in Management din Nord Est Romania
Poziţia:
Membru fondator
Descrierea:
Coordonarea activităţilor Asociatiei

 

Data: (de la/până la)
Februarie 2008 - prezent
Localitatea:
Iasi
Compania:
Comisia Europeana – Europe Direct
Poziţia:
Expert drept comercial, consultant dezvoltare de afaceri si accesare fonduri structurale
Descrierea:
Consultanta acordata agentilor economici si administratiei publice locale in accesarea de fonduri europene si dezvoltarea de afaceri la nivelul Uniunii Europene

 

Data: (de la/până la)
August 2007 – Noiembrie 2008
Localitatea:
Bacau, Harghita
Compania:
Banca Mondiala
Gruppo Soges S.p.A., Italy
Agentia Nationala pentru Dzvoltarea Zonelor Miniere
Poziţia:
Expert dezvoltare de afaceri si relansare economica
Descrierea:
Consultanta in managementul dezvoltarii afacerilor si al gestionarii situatiilor de criza.

 

Data: (de la/până la)
Iulie 2003 – dec 2005
Localitatea:
Iaşi
Compania:
COMISIA EUROPEANĂ, Centru Euro Info Nord Est România RO827 CCRUNER
Poziţia:
Director
Descrierea:
Coordonarea activităţilor centrului
Realizarea bugetului centrului annual
Planificarea activitatilor de realizat pentru anul ulterior
Urmărirea implementării activităţilor pentru anul în curs
Dezvoltarea reţelelor şi a partenerilor pentru colaborare
Stabilirea şi realizarea de parteneriate între centru şi instituţii private Realizarea materialelor de promovare
Realizarea seminariilor de informare
Realizarea seminariilor de instruire pentru agenţii economici
Realizarea seminariilor de instruire pentru administraţia publică locală
Realizarea ghidurilor de informare
Consultanţă pentru firme şi pentru administraţie în scopul realizării de proiecte finanţate de Uniunea Europeană
Realizarea de proiecte de finanţare
Realizarea raportărilor către comisie
Dezvoltarea Reţelei de Informare Rurală
Realizarea Emisiunii TV Euro Info
Coordonarea echipei centrului şi pregătirea profesională a acestora
Reprezentarea centrului în seminariile şi activităţile comune realizate împreună cu partenerii
Dezvoltarea unui sistem intern de supraveghere a standardelor de calitate a produselor
Supravegherea implementării chestionarelor privind calitatea serviciilor în scopul dezvoltării acestora.
Menţinerea legăturii directe cu Comisia şi cu celelalte Centre Euro Info din cadrul reţelei Europene.
Crearea unui manual de bune practici în domeniu lucrului cu publicul şi realizării de seminarii şi de programe de instruire a personalului.
Obţinerea celor mai bune calificative la auditurile realizate de către Comisie şi cele mai bune rezultate privind activitatea la nivel de Uniune.

 

Data: (de la/până la)
Iunie 2003 – dec 2005
Localitatea:
Iaşi
Compania:
Camera de Comerţ a Regiunii Unu Nord Est România
Poziţia:
Consilier Regional
Descrierea:
Consilierul Regional este reprezentantul Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi în Consiliul Director al Camerei de Comerţ a Regiunii Unu Nord Est România
  • Responsabil cu realizarea politicilor camerale
  • Implementează deciziile Camerei Regionale în Camera Iaşi
  • Creează noi servicii pentru Camera Regională
  • Realizează strategia Camerei Regionale
  • Realizează bugetul de venituri
  • Descoperă noi surse de finanţare
  • Promovează imaginea Camerei pe plan Intern şi Internaţional
  • Promovează Regiunea Unu Nord Est pe plan Intern şi Internaţional
  • Îmbunătăţeşte comunicarea între instituţiile publice şi private
Membru al Grupului pentru evaluarea Ex Ante a Programului pentru Dezvoltarea Regiunii Unu Nord Est România

 

Data: (de la/până la)
Aprilie 2002 – Iunie 2003
Localitatea:
Iaşi
Compania:
Camera de Comerţ şi Industrie Iasi
Poziţia:
Consilier Regional
Descrierea:
Consilierul Regional este reprezentantul Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi în Consiliul Director al Camerei de Comerţ a Regiunii Unu Nord Est România
  • Responsabil cu realizarea politicilor camerale
  • Implementează deciziile Camerei Regionale în Camera Iaşi
  • Creează noi servicii pentru Camera Regională
  • Realizează strategia Camerei Regionale
  • Realizează bugetul de venituri
  • Descoperă noi surse de finanţare
  • Promovează imaginea Camerei pe plan Intern şi Internaţional
  • Promovează Regiunea Unu Nord Est pe plan Intern şi Internaţional
  • Îmbunătăţeşte comunicarea între instituţiile publice şi private
 
- Coordonatorul Sub-centrului EUROINFO
- Coordonatorul CentruluiRegional TRAINFORTRADE
- Coordonatorul ziarului regional – Lumea Oamenilor de Afaceri
 
Trainer în cadrul programului “Training for Europe” – extinderea Uniunii Europene (Instituţii, Integrare, Extindere, Piaţă Unică)
 
Responsabilităţi
  • Coordonarea echipei formate din: Şef de Birou Imagine, Responsabil Centru Euroinfo, Responsabil Centru TRAINFORTRADE, redactori.
  • Descoperirea de noi modalităţi de îmbunătăţire a activităţii, a calităţii ziarului, a articolelor
  • Creşterea bugetului de venituri şi corelarea acestuia cu bugetul de cheltuieli în vederea acoperirii salariilor, cheltuielilor legate de publicarea ziarului, obţinerii de profit
  • Realizarea de proiecte pentru Camera Iaşi şi Camera Regională
  • Negocierea contractelor implicate de activitate, a cooperărilor cu alte instituţii mass media
  • Corelarea spaţiului de reclamă cu cel al articolelor
  • Informarea mediului economic în probleme legate de Extinderea Uniunii Europene
  • Consultanţă pe probleme legate de Extindere
  • Informarea mediului economic în probleme legate de Comerţ Exterior
  • Consultanţă pentru agenţii economici pe probleme legate de Comerţ Exterior
Consultanţă pentru agenţii economici cu privire la procedurile de finanţare a diferitor organisme şi funduri financiare şi realizarea de proiecte pentru acestea.

 

Data: (de la/până la)
18 Februarie – 29 Martie 2002
Localitatea:
Vienna
Compania:
Wirtschaftkammer Osterreich
Aussenwirtschaft Osterreich, Austria, Vienna
Poziţia:
Schimb de experienta
Descrierea:
Participare realizare diferite activităţi
  • misiuni economice
  • intâlniri profesionale cu directori ai unor companii private de târguri şi expoziţii
  • intâlniri profesionale cu directori de marketing, promovare, relaţii externe din cadrul Camerei Federale a Austriei.

 

Data: (de la/până la)
Dec 1999 – Aprilie 2002
Localitatea:
Iaşi
Compania:
Camera de Comerţ şi Industrie Iaşi
Poziţia:
Şef Birou Promovare
Descrierea:
Biroul Promovare a fost creat prin unirea a 3 departamente (totalizând un număr de 15 persoane):
Departamentul Târguri şi Expoziţii
Departamentul Relaţii Interne şi Internaţionale
Departamentul Marketing

Activitatea desfăşurată
Organizarea a 16 târguri internaţionale (acoperind domeniile textil, tehnic, ambient, informatic, medical, servicii) şi mai multe expoziţii (domeniul auto, artă) cu un total de peste 1.200 companii participante ceea ce a implicat:
- negocirea de contracte cu furnizori, autorităţi (peste 150 contracte)
- coordonarea a mai multe echipe de specialişti cuprinse între 5 şi 30 de persoane
- realizarea de Campanii Integrate de Promovare la Televiziune, Radio, presă, afişaj stradal – pentru atragerea de vizitatori profesionişti
- realizarea de Campanii Integrate de Promovare pentru atragerea expozanţilor
- soluţionarea tuturor problemelor de la spaţiul de depozitare până la paza târgului, invitaţi oficiali, deschidere oficială, cocktail-uri.
- acordarea de consultanţă de specialitate agenţilor economici pe diverse probleme legate de comerţ exterior.
Cea mai mare realizare în domeniu : Director al Târgului Tinimtex 2002 ceea ce a implicat coordonarea a 5 echipe (peste 30 de specialişti) în 5 locaţii diferite, cu peste 350 companii şi peste 3.000 m.p.
Realizarea de Campanii Integrate de Marketing pentru promovarea Imaginii Camerei şi a Serviciilor sale.

Crearea de noi servicii pentru Cameră şi Membrii acesteia.

Reorganizareafuncţionării biroului şi fundamentarea unui Regulament de Organizare.
Organizarea a aproximativ 200 de întâlniri de afaceri, forumuri de afaceri, conferinţe, congrese, prezentări de firme, cocktail-uri, vizite oficiale ale unor delegaţii străine şi române (Prim Miniştri, Ambasadori), inclusiv vizita Preşedintelui Ţării, vizita Corpului Diplomatic acreditat la Bucureşti (24 Diplomaţi).
Organizarea a 10 ediţii a Clubului Camerei.
Organizarea a 10 Misiuni Economice în Cuba, Germania, Grecia, Italia, Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord, Republica Moldova, Polonia, Statele Unita ale Americii, Ucraina.
Organizarea a 7 Prezentări de Modă la Teatrul Naţional, Teatrul Luceafărul, Sala Polivalentă, Camera de Comerţ.
Organizarea a 12 cursuri şi seminarii pe diverse teme de interes pentru mediul economic.
Realizarea a două ediţii a TOPULUI FIRMELOR – faza judeţeană.
Realizarea de campanii de recrutare personal cu prilejul cărora am intervievat şi testat peste 100 potenţiali angajaţi.
Realizarea de diverse sondaje şi chestionare în rândul membrilor, referitoare la calitatea serviciilor oferite, aşteptările acestora, etc., de studii şi analize pe baza acestora şi a datelor culese din teren de către angajaţii biroului, propunerea de măsuri în concordanţă cu rezultatele obţinute.
Cea mai mare realizare – preluarea a 3 departamente care aveau pierderi în Dec. 1999 (Biroul Promovare a fost creat prin unirea a 3 Departamente: Marketing, Târguri şi Expoziţii, Relaţii Interne şi Internaţionale) pentru ca la finele anului 2001 să realizăm peste 40% din Cifra de Afaceri a Camerei.

 

Data: (de la/până la)
Oct 1999 – Dec 1999
Localitatea:
Iaşi
Compania:
Camera de Comerţ şi Industrie Iaşi
Poziţia:
Consilier Financiar
Descrierea:
Oferirea de consultanţă financiară companiilor în vederea îmbunătăţirii activităţii acestora.
Paşii procesului
  • Semnarea Contractului de Confidenţialitate
  • Analiza Financiară pe baza bilanţului contabil
  • Discuţii private cu conducerea companiei
  • Clarificarea şi definirea ţintelor de atins pe termen lung, mediu şi scurt
  • Vizitarea spaţiilor de producţie
  • Discuţii cu managerii implicaţi în cele mai importante sectoare ale companiei
  • Realizarea Raportului Final prin care se prezentau companiei soluţiile precum şi activităţile necesare pentru atingerea obiectivelor. Raportul conţinea paşii necesari precum şi măsurile recomandabile a fi luate de către companie.